Koko Šanel – sinonim vanvremenske mode

Bluza na pruge, mala crna haljina ili čuveni parfem Chanel No 5 asocijacija su za jedinu i neponovljivu Koko Šanel. Svojim angažovanjem na modnoj sceni početkom 20. veka bespovratno je žene usmerila u pravcu jednostavnije, elegantnije, ali i komfornije odeće. Uvek je isticala da želi da se u njenim kreacijama žene osećaju udobno, ali i moderno. Stvorivši jedan od najuspešnijih brendova svih vremena Šanel postala je večiti simbol žene sa stilom.

Gabriela Bonur Šanel

Gabriela je rođena u Francuskoj u Somiru. Može se reći da period detinjstva i odrastanja nije bio baš najsrećnijii za nju; rođena je kao vanbračno dete trgovačkog putnika Alberta Šanela i Evgenije Žan Devol. Zbog prirode očevog posla često su se selili i menjali prebivališta, a kada je imala samo 12 godina ostala je bez majke koja je umrla od tuberkuloze. Nakon njene smrti otac više nije želeo da se stara o njoj ni o sestrama pa ih je poslao u jedan katolički manastir. U tim nimalo lakim trenucima desila se jedna lepa i za nju sudbonosna stvar – Gabriela je izučila krojački zanat.

Crna haljina

Koko

Kada je napunila 18 godina preselila se u Mulen gde je radila kao krojačica, ali i kao pevačica i igračica u kabareu. Nadimak je navodno nastao od pesme koju je stalno izvodila „Ko Ko Ri Ko“ ili prema časopisu The Atlantic, koko je skraćenica od cocotte što u prevodu znači laka žena. Bilo kako bilo, Koko Šanel je upečatljivo ime i pojava bez koje bi današnja moda bila nezamisliva.

Prvi modni koraci

Njena prva radnja otvorena je 1910. gde su se prodavali šeširi koje je kreirala. Jednostavni i praktični, daleko od onih koji su tada bili moderni. Zahvaljujući tadašnjem partneru Etjenu Balzanu, koji joj je finansijski pomogao pri otvaranju butika, na mala vrata ušla je u svet mode i iskoristila to maksimalno. Postavši primećena kreirala je dalje vodeći se svojim osećajem da ženama bude udobno i da izgledaju lepo. Uz pomoć drugog ljubavnika Artura Kapala, otvarala je modne prodavnice u centru Pariza i uskoro postala prestižna i uticajna u svetu mode. Lucidna i kontroverzna birala je partnere koji su uživali ugled i status u društvu, ali nisu sputavali njenu nezavisnost i slobodu i svesrdno je podržavali na modnom putu. Poput renesansnih mecena, dali su krila njenim kreacijama. Zahvaljujući velikom uspehu, sav novac je vratila Arturu, a 1919. je osnovala svoju modnu kuću Šanel u Parizu.

Ženski komplet

Inspiracija i kreacija

Posle Prvog svetskog rata postojala je potreba za jednostavnijom i praktičnijom odećom te je Koko oslobodila žene uskih odela i nalazila inspiraciju u muškoj garderobi. Takva vrsta slobodne odeće lake za nošenje, koja može da se nosi svaki dan, a u isto vreme da deluje luksuzno bila je revolucionarna stvar! Obožavala je da nosi nakit, posebno dugačke ogrlice koje su postale jedan od njenih zaštitnih znakova. Kreacije nikad nije prethodno crtala već ih je isprobavala na živim modelima dok stoje, sede ili su u pokretu kako bi se uverila da su ti komadi komforni i verovatno je to jedan od razloga što žene obožavaju njene modele. Poznata je njena izjava da želi da kreira modele u kojima žena može da diše, jede i pije, a da se pri tom ne onesvesti.

Žensko odelo

„Da bi bila nezamenljiva, žena uvek mora da bude drugačija.“

Njena zaostavština je ogromna kao i uticaj koji ima na današnju modu. Crna haljina je njen zaštitni znak, bluza na pruge predstavlja vanvremensku modu, njene jakne od tvida i komplet odela jedni su od omiljenih modnih komada, a Chanel No 5 spada u najtraženije parfeme na svetu. Zato je opravdana ona tvrdnja da je Koko Šanel više od mode, ona je sam stil.

Podelite sa svojim prijateljima

Prijavite se na naš bilten

Unesite svoju adresu e-pošte ispod da biste se pretplatili na naš bilten

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *